Race Simulatoren

Sim (gesimuleerd) racen is de verzamelnaam voor computersoftware die probeert een race simulator nauwkeurig te simuleren, compleet met real-world variabelen zoals brandstofverbruik, schade, bandenslijtage en grip en veringinstellingen. Om competitief te zijn in sim-racen, moet een bestuurder alle aspecten van het rijgedrag van auto’s begrijpen die racen in de echte wereld zo moeilijk maken, zoals drempelen remmen, hoe controle te houden over een auto als de banden grip verliezen, en hoe correct een bocht in en uit gaan zonder snelheid op te offeren. Het is dit moeilijkheidsniveau dat sim-racen onderscheidt van ‘arcade’-racegames waarbij reële variabelen uit de vergelijking worden gehaald en het hoofddoel is om een ​​gevoel van snelheid te creëren in tegenstelling tot een gevoel van realisme.

Over het algemeen is een race simulator, zoals rFactor, Grand Prix Legends, NASCAR Racing, Race 07, F1 Challenge ’99 –’02, Assetto Corsa, Real Racing 3, GTR 2, iRacing en Richard Burns Rally minder populair dan arcade- stijlgames, vooral omdat er veel meer vaardigheid en oefening nodig is om ze te beheersen. Een uitzondering is Gran Turismo, dat wereldwijde bekendheid heeft verworven, evenals “simcade” -titels zoals Forza Motorsport, Project CARS, Colin McRae Rally, F1 ’09 -’19 en NASCAR Heat Evolution. Vanwege de eisen die aan het computersysteem worden gesteld, vereisen racesims ook snellere computers om effectief te kunnen werken, evenals een ietwat duur stuurwiel en pedalen voor het gaspedaal en de remmen. De meeste racegames in arcade-stijl kunnen worden gespeeld met een eenvoudige joystickcontroller of zelfs een muis en toetsenbord.

Met de ontwikkeling van online racemogelijkheden is de mogelijkheid om tegen menselijke tegenstanders te rijden in tegenstelling tot computer AI het meest in de buurt komen van het rijden in echte auto’s op een echt circuit. Zelfs degenen die in echte wedstrijden racen, gebruiken simulaties voor oefening of voor entertainment. Met de voortdurende ontwikkeling van de physics engine-software die de basis van deze sims vormt, evenals verbeterde hardware (die tactiele feedback geeft), wordt de ervaring realistischer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X